NutiLabori Jõulutervitus 2017
Loksa Gümnaasiumi jõulutervitus:
Kohtla-Järve Tammiku põhikooli mudilaste pühadekaardid:
Narva Keeltelütseumi pühadekaardid:
Narva Kreenholmi Gümnaasiumi jõulutervitus:
Noored ehitavad Minecrafti võistlusel tuleviku Baltikumi
KoodiTunni nädala jooksul toimuv Minecraftis ehitamise võistlus on sel aastal pühendatud Eesti, Läti ja Leedu vabariikide 100. aastapäevadele. Noored Minecrafti sõbrad püstitavad virtuaalkeskonda tulevikunägemusi, millest saab kingitus kodumaale.
Võistlus kestab 2.-9. detsembrini 2017 ning teist aastat järjest võtavad sellest osa noored üle terve Baltikumi. Võistlejate ülesandeks on kujutada ette elu Balti riikides 10, 25 või 100 aasta pärast ning püstitada Minecrafti keskkonda tulevikunägemus just sellisest maailmast, kus nad ise sooviksid kunagi elada. Ehitatud tulevikumaailmast saabki virtuaalne sünnipäevakink Eestile, Lätile ja Leedule! Võistlejad võtavad omavahel mõõtu kolmes vanusegrupis ning parimaid ehitusmeistreid ootavad auhinnad.
“Kuigi esmapilgul võib tunduda, et Minecraft on pelgalt mäng, siis tegelikult võib seda võtta kui virtuaalset liivakasti, kus inimesed saavad oma loovust kasutada kõikvõimalike ehitiste ja süsteemide loomiseks. KoodiTunni Minecrafti võistlus on väga tänuväärne, sest see annab võimaluse oma oskusi võrrelda ka teistega. Võistlushimu paneb inimesi uurima, kuidas mäng töötab ning see võib edasi kasvada huviks kogu IT-valdkonna vastu,” ütleb eelmisel aastal võistluselt Baltikumi üldvõidu koju toonud meeskonna Karl&Co liige Allan Rist.
Noored võtavad omavahel mõõtu kolmes vanusekategoorias ning võitjad kuulutatakse välja võistlusele järgneva töönädala jooksul.
Minecrafti ehitusvõistlus on osaks ülemaailmsest IT-hariduse nädalast KoodiTund (Hour of Code), mis innustab kõiki inimesi tunni jooksul koodi kirjutamist proovima. Et Eestis jätkuks ka tulevikus insenere ja programmeerijaid on sel aastal KoodiTunni tegemised pühendatud Eesti vabariigi 100. aastapäevale.
KoodiTunni tegemisi Eestis veavad ning Minecrafti võistlust korraldavad Vaata Maailma SA, Tagasi Kooli, Microsoft Eesti, ITL ja MTÜ Robootika.
Vaata ka videot eelmisel aastal Baltikumi üldvõidu saanud tööst.
KoodiTund 2017 otsib vabatahtlikke külalisjuhendajaid
KoodiTund kutsub kõiki IT-huvilisi juhendama detsembri esimesel nädalal külalistunde koolides ja asutustes üle Eesti. Tunnid leiavad aste 4.-8. detsembrini ja nende juhendamiseks ei ole vaja IT-alaseid süvateadmisi.
Vabatahtikud on oodatud juhendama KoodiTunde nii koolides, lasteaedades kui asutustes üle Eesti. Sobiva kooli tunni läbi viimise jaoks aitab leida Tagasi Kooli algatus. Juhendamisel saab toetuda spetsiaalsele tunnikavale, mis on kättesaadav NutiLabori veebilehelt nii eesti kui vene keeles. Kava abil on Kooditunni läbiviimine imelihtne ning sellega saavad muretult hakkama ka need, kel varasem kokkupuude programmeerimisega puudub. Tunni võib julgelt ka ise kokku panna, kasutades toredaid programmeerimise mänge lehelt www.code.org.
“Koodi kirjutamine on tulevikuoskus, mis on oluline meile kõigile. KoodiTunni juhendamine on imelihtne ja lõbus võimalus programmeerimise maailmaga tutvust teha. Tunde on edukalt läbi viinud nii IT-st kaugemal kui sellele lähemal seisvad huvilised. Kõige tähtsam on julge pealehakkamine ja huvi ettevõtmise vastu,” ütles KoodiTunni tegevusi vedava Vaata Maailma sihtasutuse juhataja Kristi Kivilo.
Vabatahtlikuks juhendajaks on võimalik registreeruda kuni 24. novembrini SIIN ja rohmek infot SIIT
KoodiTund (Hour of Code) on rahvusvaheline IT-hariduse nädal, mis julgustab inimesi üle kogu maailma koodi kirjutamist proovima. Sel aastal on KoodiTunni tegemised Eestis pühendatud Eesti 100. sünnipäevale. Kingime üheskoos Eestile IT-teadlikke inimesi, et siin jätkuks ka tulevikus särasilmseid programmeerijaid ja insenere.
Eestis veavad KoodiTunni tegemisi Vaata Maailma SA, Microsoft Eesti, ITL ja MTÜ Robootika.
Võimalus võita külastus Eesti ägedatesse IT-ettevõtetesse
Kõik teadushuviringide (sh IT-alaste ringide) juhendajad on oodatud sisestama oma huviringide infot huviring.ee keskkonda, et võita külastusi Eesti ägedatesse IT-ettevõtetesse (Telia, Skype, SEB jne).
Sisesta oma huviringi enne 31.oktoobrit 2017 ja osale loosimises ning võimalda oma huviringi lastele üks tore ja informatiivne päev (kaetud on transpordikulud ja pitsapaus).
Lisa ring ka siis kui see on juba osalejatest pungil – ringi sisestamisel saad teha märke, et “ringis ei ole vabu kohti”!
Huviring.ee süsteemi saavad kõik juhendajad sisestada oma IKT- ja teadushuviringe (robootika, programmeerimine, tehnoloogia, multimeedia, 3D modelleerimine, keemia, füüsika, matemaatika, loodus). Igal ringil on unikaalne veebiaadress ja see võimaldab oma ringist või töötoast märku anda lihtsalt jagades huvilistele huviringi.ee linki ja ringile eraldi veebilehte loomata. Samuti saad süsteemi kaudu otsida ringi osalejaid või leida (kaas)juhendajaid.
Näidet sisestatud ringi kohta näeb SIIT.
Võta kindlasti osa!
IT-huviringide juhendajate tasuta baaskoolituse lisakoolitus Tartus
Vaata Maailma SA jätkab uuel õppeaastal koostöös MTÜ Robootikaga tasuta baaskoolituste läbiviimist IT-huviringide juhendajatele. Koolituse eesmärgiks on soosida uute huviringide loomist eks ikka selleks, et tagada lastele juurdepääs kvaliteetsele IT-huviharidusele.
Kahepäevastele koolitustele on oodatud kõik huvilised sh lapsevanemad, IT-tudengid, noorsoo- ja raamatukogude töötajad või teised aktiivsed kogukonnaliikmed, kes sooviksid avada ja/või juhendada IT-alast huviringi ning ei ole tegevad õpetajatena. Koolituse jooksul käsitletakse nii huviringi juhendamise põhimõtteid, selle läbiviimise metoodikat ning käivitamise korralduslikku poolt. Osalejad saavad üheskoos lahendada praktilisi ülesandeid ja proovida kätt LEGO EV3 robootikas, Scratch programmeerimises, mobiilirakenduste tegemises jm-s. Lisaks valivad osalised ühe juba toimiva IT-huviringi, mille ringitundi külastades avaneb neile suurepärane võimalus inspiratsiooni koguda, juhendajatelt nippe õppida ning IT-huviliste lastega suhelda.
Järgmised koolitused leiavad aset:
29.–30. novembril 2017 Tartus (Ülikooli 17, . korruse arvutiklassis kolmapäeval kell 15.30–19.30 ja neljapäeval kell 8.30–12:00)
2017. aastal rohkem koolitusi planeeritud ei ole.
Koolituse kava:
Kolmapäev
LEGO WeDo2 – praktiline töötuba
Ringi läbiviimise metoodika ja juhendaja põhitõed
IT huvi tekitamine lastes
LEGO EV3 robootika – praktiline töötuba
Ringi käivitamise korralduslik pool: kus teha, rahastus
Neljapäev:
Scratch programmeerimine – praktiline töötuba
LEGO EV3 robootika II osa – praktiline töötuba
Mobiiliäpid – praktiline töötuba
Koolitusele saab registreerida SIIN.
Projekti rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi kaasabil Majandus- ja Kommunikatsioonimisisteeriumi toetusskeemist „Digitaalse kirjaoskuse suurendamine“.
Koolituse materjalid on välja töötatud Vaata Maailma SA ja MTÜ Robootika poolt.
Lisainfo ja materjalid leiab: https://www.nutilabor.ee/juhendajale/
Üle Eesti tegutseb juba üle 130 NutiLaborit (IT-alast huviringi), mida juhendavad nii varasema IT- taustaga inimesed, kui aktiivsed kogukonnaliikmed, kellel varasem kokkupuude huviringi juhendamises puudus.
NutiLaboreid toetavad Telia, Microsoft, Swedbank, SEB ja Playtech Eesti.
Eesti kool ootab Nutikaid ideid
Suur tänu kõikidele nutikatele kooliõpilastele ning juhendajatele, kes võtsid osa esimesest juunior hackathonist Eestis.
Parimateks häkkijateks osutusid:
Konkursil leidsid tunnustust järgmised meeskonnad ja ideed:
Kõige realistlikum idee – Parksepa keskkooli meeskonna Kata isepuhastuv koolitahvel
Kõige nutikam idee – Rõuge Põhikooli meeskond Rõuge hologramm õpik
Suurepärase meeskonnatöö auhind – Tallinna Tõnismäe Reaalgümnaasiumi meeskond Vikerkaar
Suurepärase esitluse auhind – Rakke Kooli meeskond Rakke Robikad
Lisaks tunnustatakse:
Mentorite lemmikidee – Rakke Kooli meeskonnna Rakke Markeri Team’i lendav marker
Juhendajate lemmikidee – Tapa Gümnaasiumi meeskond Tapa G6 mõtles välja nutiseadme laadija, mis töötab jalgratta abil
Rõuge Põhikooli ja Rõuge Noortevolikogu esindajate lemmikidee – Rakke Kooli meeskond Parimad Sõbrad, kes mõtlesid välja lärmitaseme tõusust märku andvad seinad
Osalenud meeskondade lemmikidee – Haanja Kooli meeskonna YesMattias välja mõeldud nutiseadmega ühendatud koolitahvel
Toetajate lemmikidee – Pärnu Rääma Põhikooli meeskonna Seda ma küll ei tea välja mõeldud jalanõude pesumasin koolidesse
Eriauhind abivalmiduse ja sõbralikkuse eest Konguta Kooli esindajale.
NutiLabor kutsub kõiki IT-huvilisi kooliõpilasi 4.-8. klassidest võtma osa hackathoni “Nutikad ideed Eesti koolile EV100” ideekonkursist.
Suur aitäh kõikidele nutikatele, kes jagasid meiega oma toredaid ideid. Hackathonile Rõugesse pääsesid järgmised võistkonnad:
EndoMarvin
Josemo IT
Paharetid
Paremad saavutused
Kodusõppijad
Taibud
Taibutehnoloogia
Telefonihoidjad
Nutiekraan
Kata
Tiim Progro
“Seda ma küll ei tea”
Pandakarud
REHA
AKK
Konguta ID
Neljandiku pliksid
Rakke Robikad
Parimad sõbrad
Rakke Markeri tiim
Tähekesed
YesMattias
KaEv
Tapa G6
Vikerkaar
Rõuge
MiLena
Võtame juhendajatega laagriga seoses õige pea ühendust!
Konkursi eesmärgiks on Eesti noorte üld- ja digipädevuste arendamine ning IT-teadlikkuse tõstmine. Ideekonkurss suunab õpilasi märkama koolis ette tulevaid probleeme ja õppimisega seotud väljakutseid ning leidma neile nutikaid tehnoloogia või tarkvaraga seotud lahendusi.
Osalema on oodatud kuni neljaliikmelised võistkonnad, kelle esitatud ideede hulgast valitakse välja 20 kõige paremat. Parimate ideede autorid saavad võimaluse osa võtta kahepäevasest hackathoni laagrist Võrumaal Rõuge põhikoolis 8.-9. juunil 2017. Laagris toimuvate põnevate töötubade jooksul annavad kogenud juhendajad ning mentorid laagrilistele hulgaliselt uusi teadmisi ja praktilisi oskuseid, et oma ideid edasi arendada ning esitleda. Kõige nutikamate ideede ning lahenduste autoreid ootavad ka auhinnad.
“Hackathon annab 4.-8. klasside õpilastele läbi mängulise tegevuse võimaluse mõelda viisidele, kuidas ise oma koolielu paremaks muuta. Sellele vanuserühmale ei korraldata tihti hackathoni taolisi sündmusi, kuigi ka nendel noortel on palju asjalikke ideid. Hackatonil saavad osalejad vajalikke teadmisi ja uusi oskusi, et neid ideid ellu viia,” ütles Vaata Maailma SA juhataja Kristi Kivilo.
“Usun, et hackatonil hoogu saanud ideedest kasvavad välja head lahendused Eesti koolile,” lisas sündmuse projektijuht ja Rõuge kooli robootikaõpetaja Triinu Grossman, kes ootab kõiki noori rõõmuga Rõugesse, mis on tuntud innovaatiliste ideede poolest.
Ideid saab konkursile esitada 26. maini 2017 selleks ettenähtud vormil SIIN ning finalistid kuulutatakse välja 29. mail 2017 siinsamas NutiLabori veebilehel.
Täpsemad konkursitingimused leiad SIIT.
Hackathoni korraldavad MTÜ Nutivõlur ja NutiLabor/Vaata Maailma SA ning toetavad Microsoft Eesti, Telia, Swedbank, SEB ja MTÜ Robootika.
Konkurss “Tark youtuber 2017”
Konkursi “Tark Youtuber 2017″ võitis Anna Latõševa. Palju õnne!!
27. märtsist kuni 17. aprillini saab hoo sisse tempokas ja põnev vlogide konkurss “Tark youtuber 2017”. Konkursi eesmärk on pöörata Eesti noorte tähelepanu tehnoloogia arengule ja robootika võimalustele.
Võistlusel osalemiseks tuleb filmida kaheminutiline vlog ehk video oma tegemistest, mõtetest, hobidest või lihtsalt päeval tehtust, saata video või link videole 17. aprilliks 2017 aadressile gow@smartwork.ee ning registreerida end võistlusele SIIN (vt täpsemaid reeglid leiad altpoolt). Seejuures tuleb jälgida, et video vastaks interneti turvalisuse reeglitele (loe kindlasti altpoolt)*.
“Tark youtuber 2017” vlogide teema on “Robot” – Tehnoloogilised võimalused arenevad üha kiiremini ning robotid meie igapäevaelus ei paistagi enam nii kauge tulevik. Juba praegu võib Tallinna tänavatel ringi kolades juhtuda kokku testsõitu tegeva Starship pakirobotiga. Filmis “Matrix” kujutatud inimeste ja masinate vahelisest konfliktist paistame olevat aga üsna kaugel. Noored youtuber’id kasutavad juba praegu innukalt ära moodsa tehnoloogia võimalusi ja nemad on selle tuleviku maailma elanikud, kus robotitel tõotab olla märksa suurem roll kui see on neil praegu.
Kuidas suhtub youtuber robotisse? Milliseid võimalusi robotid inimestele tulevikus pakuvad, mida neilt ära võtavad? Kas robotites tuleks pigem näha inimeste liitlasi või vaenlasi? Mis kasu võiks olla huvist robootika vastu?
Vaata inspiratsiooni saamiseks ka lehekülge robotex.ee
- Konkursil osalemiseks peab filmima vlogi teemal “Robot”.
- Vlogi pikkus võib olla kuni 2 minutit.
- Võistlustööde esitamise viimane tähtaeg on 17. aprill 2017.
- Filmitud video või link videole tuleb saata koos osaleja(te) nime(de)ga aadressile gow@smartwork.ee ja võistlustöö registreerida SIIN
- Kõik saadetud tööd vaadatakse üle ning laetakse üles Tark youtuber 2017 YouTube’i kanalisse, kus soovijad saavad filmitud vloge vaadata ja hinnata.
- Võidutööd kuulutatakse välja Targa Töö Ühingu Facebooki lehel!
Oodatud on osalejad kõikidest kooliastmetest üle Eesti alates algkoolist kuni kõrg- ning kutsekoolideni välja.
Kõige targem youtuber saab ka toreda auhinna. Samuti kuulutame välja eriauhindu ning YouTube’is kogutud „meeldimiste“ alusel antakse välja ka publiku lemmiku auhind!
Konkurss on osa rahvusvahelisest “Get Online Weekist 2017”, mis julgustab inimesi üle kogu Euroopa kasutama interneti ja tehnoloogia pakutavaid võimalusi enese hüvanguks. Konkurssi “Tark youtuber 2017” korraldavad Robotex, Eesti Targa Töö Ühing, Vaata Maailma SA ja Tallinna Keskraamatukogu.
*Vastutustundilku vlogimise reeglid:
• Videos võib kasutada ainult neid klippe või pilte, kus on peal inimesed, kes on sulle selleks loa andnud.
• Ole enda kohta infot jagades ettevaatlik! Lähtu põhimõttest: mida vähem, seda parem. Jälgi, et videos ei oleks liigselt informatsiooni näiteks sinu kodu asukoha kohta (aadress, telefoninumber, paroolid jne.)
• Ei ole lubatud teiste kiusamine internetis (solvamine, ahistamine, laimamine, paroolide varastamine, varikontode tegemine jmt).
• Kui esitad mingeid fakte, siis tea, et internetis esitatakse vahel fakte, mis ei ole tõesed. Kontrolli infot vähemalt kolmest erinevast usaldusväärsest allikast ja alles seejärel kasuta seda oma konkursitöös.
• Kui oled midagi loonud (video, teksti, luuletuse, laulu jmt) siis võid selle soovi korral internetis teistele kättesaadavaks teha. Teised peavad sinu tehtut austama ja seda kasutades viitama sulle kui autorile.
• Relvade ja sõjavarustuse presenteerimine vägivaldsel või vägivalda õhutaval moel ei ole lubatud.
• Sinu tööd ei tohi teisi inimesi solvata ega neile haiget teha.
• Kui kasutad kellegi teise tööd enda töö sees või alusena, siis pead viitama selle töö päritolule.